7 spostrzeżeń na temat marketingu, aby rozwinąć swoją agencję w 2022 r.
95% agencji osiągnęło lub przekroczyło cele dotyczące przychodów na 2021 r., koncentrując się na rentownych ofertach usług. Czy 2022 będzie kolejnym wspaniałym rokiem dla rozwoju agencji? Wierzymy, że tak będzie, zwłaszcza jeśli Twoja agencja dorównuje i przewyższa to, co może robić Twoja konkurencja.
1. 86% agencji dodało nową ofertę usług – Ty też powinieneś.
Aby zachować konkurencyjność, agencje skupiły się na najbardziej dochodowych ofertach usług i dodały nowe usługi, aby zaspokoić potrzeby swoich klientów.
W 2021 roku najpopularniejsze oferty usług to:
- Marketing w mediach społecznościowych (zgłaszany przez 34% agencji).
- Pełny zakres usług cyfrowych (29%).
- Projektowanie i tworzenie stron internetowych (25%).

Chociaż projektowanie i tworzenie stron internetowych spadło na popularności od 2020 do 2021 roku, pozostaje trzecią najpopularniejszą usługą w ciągu ostatnich dwóch lat. Marketing w mediach społecznościowych i full service digital zajęły pierwsze i drugie miejsce wśród najpopularniejszych usług w 2020 roku, takich jak SEM/płatna reklama i SEO.
Dlaczego agencje dodają te usługi?
Jednym z prawdopodobnych wyjaśnień zmiany koncentracji na usługach z SEM na marketing w mediach społecznościowych jest wzrost liczby użytkowników mediów społecznościowych w zeszłym roku. Według najnowszych statystyk mediów społecznościowych 400 milionów nowych osób zarejestrowało się w co najmniej jednym serwisie społecznościowym w 2021 roku. Te spostrzeżenia mogą pomóc Twojej agencji odkryć, jakie usługi może dodawać konkurencja, co pozwoli Ci je również dodać.
3. Agencje spędzają 20 godzin na strategiach marketingowych każdego tygodnia na klienta
Czy Twoja agencja SEO poświęca za mało czasu na strategie swoich klientów? Agencje poinformowały, że poświęcają średnio 20 godzin tygodniowo na strategie i taktyki marketingowe na klienta. A co z pozostałym czasem spędzonym na zarządzaniu klientami? Agencje podały, że wydają średnio:
- 76 godzin na zarządzanie kontem i komunikację.
- 56 godzin na zgłoszenie.
- 16 godzin na administrację agencji.
Liczby te mogą służyć jako punkty odniesienia dla produktywności i zwrotu z inwestycji Twojej agencji. Czy wierzysz, że konta Twoich klientów mogą działać lepiej? Porównaj swój czas z tymi testami. Chociaż znalezienie bardziej efektywnych sposobów zarządzania i komunikowania się z klientami pomogłoby w ROI, liczba godzin spędzonych na raportowaniu może mieć pozytywny wpływ.
4. 86% agencji wymieniło raportowanie klientów jako podstawową usługę
Jeśli chodzi o rozwój klientów, raportowanie ma kluczowe znaczenie. Agencje, które nie osiągnęły lub nie przekroczyły celów wzrostu klientów, były o 15% mniej skłonne do uznania raportowania klientów za podstawową usługę. W szczególności Twoi klienci muszą wiedzieć, jakie reklamy cyfrowe, słowa kluczowe i kampanie generują najwięcej potencjalnych klientów dla ich firmy. Jeśli możesz udowodnić, że Twoje strategie przyciągają zyskowny ruch do firmy Twojego klienta, będzie bardziej prawdopodobne, że zatrzymają Cię za swoje usługi.
5. 69% agencji wykorzystywało programy partnerskie do generowania biznesu
Jak Twoja agencja SEO powinna wygenerować biznes w 2022 roku? 69% agencji zgłosiło korzystanie z programów partnerskich, a następnie programy udziału w przychodach (60%) i partnerskie platformy handlowe (42%). Aby wzrosnąć w 2022 r., 87% agencji planuje budować dochodowe partnerstwa biznesowe, a 84% skoncentruje się na rozwoju biznesu.
Na przykład CallRail oferuje program partnerski dla agencji, które chcą wspierać swoich klientów dzięki wiodącemu w branży śledzeniu połączeń. Dostarczając agencjom CallRail jako narzędzie do śledzenia i analizy połączeń dla swoich klientów, agencje mogą zapewnić swoim klientom raportowanie, którego potrzebują, aby określić, które kampanie marketingowe i reklamowe prowadzą do największej liczby konwersji.
6. 68% agencji znalazło nowych klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych
Potrzebujesz innego dobrego powodu, aby zacząć oferować więcej usług marketingowych w mediach społecznościowych? 68% agencji znalazło nowych klientów za pośrednictwem portali społecznościowych. Zdarzenia były kolejnym najlepszym źródłem klientów, z 63% agencji zgłaszających, a następnie skierowania (55%) i partnerstwa technologiczne (42%). Większość agencji polega na wielu źródłach nowych klientów, aby utrzymać stabilność biznesu.
7. 99% agencji spodziewa się wzrostu przychodów w 2022 r.
Jeden z najlepszych wyników ankiety? Perspektywy wzrostu przychodów agencji są dobre. 99% z 579 ankietowanych specjalistów agencji spodziewa się, że ich przychody wzrosną w 2022 roku. Ponadto 85% agencji spodziewa się wzrostu wielkości, a 89% spodziewa się ogólnego wzrostu w ciągu najbliższych pięciu lat.
Wyzwania w rozwoju agencji
Chociaż większość ustaleń zawartych w tegorocznym raporcie była pozytywna, agencje zgłosiły pewne wyzwania, z którymi mają się zmierzyć w 2022 r.
- 81% oczekuje, że zatrudnienie nowych talentów będzie wyzwaniem. Wyzwania po pandemii obejmują kwestie dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa, wymagania dotyczące szczepień oraz dostępne opcje pracy zdalnej.
- 80% oczekuje wyzwań związanych z utrzymaniem klientów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy agencje odnotowały 46% przychodów z honorariów, podczas gdy 56% pochodziło z projektów.
- 82% oczekuje wyzwań związanych z pozyskiwaniem klientów. 30% to średnia liczba nowych klientów pozyskanych przez agencje w 2021 roku.
Perspektywy na przyszłość i oczekiwania na osiągnięcie celów w 2022 roku są jasne. Większość agencji jest gotowa stawić czoła wyzwaniom, aby odnieść sukces. Ty też powinieneś.